09/11/2022

Wijnactie Lionsclub voor duofiets Zuidwester

Een duofiets met trapondersteuning is een lang gekoesterde wens voor de bewoners van Zuidwester (Hernesseroord). U kunt deze wens uit laten komen door via de Lions een prachtige selectie van witte en rode wijnen te bestellen. De unieke samenwerking met Wijnkoperij Van Eesteren maakt het mogelijk dat gemiddeld een kwart van omzet naar het goede doel gaat. Levering op Goeree-Overflakkee is gratis.

Ilvia Witte bewegingsagoog bij Zuidwester ; “ Voor veel cliënten zorgt het in beweging komen voor ontladen van lichaam en geest. Velen kunnen niet praten en daardoor niet aangeven wat hun
dwars zit. Door te bewegen kunnen ze de spanning in hun lijf en hoofd er lekker uit gooien

Ook cliënten welke rolstoel gebonden kunnen fietsen hierdoor komen hun benen in beweging. Hoe heerlijk is dat!!  Daarbij wordt ook de belevingswereld vergroot en kom je eens een keer verder

dan een rondje bos op Hernesseroord.

Het contact wat je met een client hebt, als je naast elkaar zit, is ook van ontzettende grote

waarde. Je kan elkaar in de ogen kijken, aanraken, praatje maken, liedjes zingen (voor en

met de client) en plezier maken met elkaar.

Een duofiets voor de afdeling bewegingsagogie zorgt er ook nog eens voor dat de fiets door

alle cliënten, meer dan 200, gebruikt zou kunnen gaan worden.

De voorkeur gaat uit naar een duofiets met elektrische trapondersteuning, omdat we hiermee ook naar natuurgebied de Vliegers of het Havenhoofd kunnen gaan.

U bestelt de wijnen door een formulier te downloaden en te sturen naar goeree.overflakkee@lions.nl . Het is ook mogelijk om een volledig ingevulde bestellijst af te geven bij een lid van de Lionsclub Goeree Overflakkee of in de wijnenwereld winkel aan de dorpsweg 26 Sommelsdijk.