07/05/2021

Maandag, 3 mei jl., overhandigde de president van de Lions Club Goeree-Overflakkee, de heer Toon Meeuwsen de opbrengst van de Lions DE-koffiepunten-actie, zijnde maar liefst 1.200 pakken DE koffie aan de heer Martin Ista van de Voedselbank.

Gedurende de maanden december en  januari waren verspreid over het eiland bij acht supermarkten zuilen neergezet om DE-punten te verzamelen, die op koffie- en theeverpakkingen van het merk Douwe Egberts te vinden zijn. Daar werd massaal gehoor aan gegeven. 600.000 punten !!

De punten werden door de koffiebrander voor de Lions Club omgezet in pakken koffie, die  weer aan Voedselbank konden worden gedoneerd. Douwe Egberts vond bovendien de actie, die landelijk door de inzet van vele Lions Clubs werd uitgevoerd, zo sympathiek, dat ze het aantal pakken koffie met  20% verhoogde.

De Voedselbank is enorm blij met deze gift. De vraag van hun cliënten is steevast groter dan het aanbod van producten. Voedselbanken lopen tegen het probleem op dat fabrikanten steeds nauwkeuriger produceren, waardoor het aantal restproducten afneemt. Koffie is daarnaast ook nog een lang houdbaar product en lang houdbare producten worden zelden als restpartijen aan de Voedselbank aangeboden. Ook de Lions waren enorm in hun nopjes met de opbrengst. Het was  een bijna evenaring van het aantal pakken koffie in vergelijking met de vorige keer.

De president van de Lions Club Goeree-Overflakkee, Toon Meeuwsen, benadrukte bij de overhandiging van de pakken koffie, dat deze actie alleen een succes kon worden door de goede samenwerking tussen de Lions, de vrijwilligers van de voedselbank, koffiebrander Douwe Egberts en de winkeliers, die belangeloos hun medewerking verleenden. Hij wilde dan ook iedereen heel hartelijk danken voor alle hulp.

Eind  van dit jaar hoopt de Lions Club we opnieuw een koffie-actie te  organiseren, Dus bewaart uw DE – punten.